Regulamin

 

 REGULAMIN

Niniejszy Regulamin określa zasady dokonywania zakupów w Sklepie Internetowym prowadzonym przez Sprzedającego pod adresem biosennie.pl. Przed złożeniem Zamówienia na produkty ofertowane na stronie biosennie.pl Klient jest zobowiązany do zapoznania się i zaakceptowania treści Regulaminu.

§1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Sklep Internetowy biosennie.pl prowadzony jest wspólnie przez

Katarzyna Kuczyńska Projektowanie Wnętrz
Osiedle Parkowe 8
05-462 Wiązowna
NIP: 5322073266

Oraz

Architektura Wnętrz Paulina Ambroziak
Miedza 3 C/21
03-531 WARSZAWA
NIP: 1132612692

2. Niniejszy Regulamin strony określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy oraz Kupującego. Znajdziesz w nim informacje na temat sposobu złożenia zamówienia, formy płatności, warunków zawarcia umowy, jak również informację o procedurze odstąpienia od umowy czy reklamacji zakupionych produktów.

3. Każdy Klient z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania ze sklepu internetowego biosennie.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.

4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:

  • Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.),
  • Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. 2014 poz. 827),
  • Ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r. (Dz.U. 2016 poz. 1823),
  • Ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

5. W każdej sprawie związanej z funkcjonowaniem Strony prosimy o kontakt pod adresem e-mailowym: bok@biosennie.com

§2

DEFINICJE

  1. Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą Umowę w ramach Sklepu Internetowego, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  2. Sprzedawca, Usługodawca – marka biosennie tworzona przez Katarzyna Kuczyńska Projektowanie Wnętrz, Osiedle Parkowe 8, 05-462 Wiązowna, NIP: 5322073266 oraz Architektura Wnętrz Paulina Ambroziak, Miedza 3 C/m. 21, 03-531 WARSZAWA, NIP: 1132612692; adres poczty elektronicznej (e-mail): hello@biosennie.com, numer telefonu: +48 609 609 701
  3. Klient, Kupujący - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie dokonuje Zamówienia w Sklepie Internetowym.
  4. Przedsiębiorca, Usługobiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
  5. Przedmiot transakcji - Towary wymienione i opisane na stronie internetowej Sklepu Internetowego.
  6. Sklep Internetowy (Sklep) - strona internetowa prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym biosennie.pl, gdzie można złożyć zamówienia
  7. Umowa zawarta na odległość - Umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Strony), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia Umowy włącznie.
  8. Regulamin - niniejszy regulamin Strony.
  9. Zamówienie - oświadczenie woli Klienta określające jednoznacznie rodzaj i ilość Towarów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
  10. Produkt, Towar - dostępna na Stronie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  11. Umowa Sprzedaży - Umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też - stosowanie do cech Produktu - Umowę o świadczenie usług i Umowę o dzieło.
  12. RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
  13. System teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego.

 

 §3

DANE KONTAKTOWE SPRZEDAWCY

  1. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
  2. Adres e-mail Sprzedawcy: zamówienia i kontakt hello@biosennie.com, sprawy techniczne, zwroty i reklamacje bok@biosennie.com
  3. Numer telefonu Sprzedawcy: +48 609 604 701
  4. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: Katarzyna Kuczyńska 37114020040000300280764936
  5. Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą: w dni robocze między 10 a 18.
  6. Realizacja zamówień (wysyłka) następuje w dni robocze między, między 10 a 18.

 

§4

ZASADY OGÓLNE

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego dostępnego pod adresem biosennie.pl
  2. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym przez Klienta jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie realizacji Zamówienia.
  3. Sklep Internetowy biosennie.pl prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem sieci Internet. Produktów w tym na specjalne Zamówienie wg. specyfikacji Klienta za pośrednictwem Internetu na terenie Unii Europejskiej oraz w innych wskazanych przez Sprzedawcę krajach.
  4. Wszystkie Towary oferowane w sklepie biosennie.pl są nowe, oryginalnie zapakowane, wolne od wad fizycznych i prawnych, oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
  5. Do korzystania ze Sklepu biosennie.pl, w tym przeglądania asortymentu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
  • dostęp do Internetu ,
  • standardowa przeglądarka internetowa,
  • standardowy system operacyjny,
  • aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
  • włączona obsługa plików cookies.

 

§5

ZASADY SKŁADANIA ZAMÓWIENIA I WYKONANIE UMOWY SPRZEDAŻY

  1. Informacje znajdujące się w Sklepie nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
  2. Cena Produktu uwidoczniona w Sklepie podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera podatek VAT. Cena nie zawiera ceł, podatków importowych oraz kosztów dostawy. 
  3. Cena Produktu uwidoczniona w Sklepie jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen na Stronie, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
  4. Zamówienia można składać:
    1. przez stronę internetową biosennie.pl – zamówienia można składać w Sklepie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok.
    2. za pośrednictwem poczty elektronicznej w przypadku Zamówień na wymiar (indywidualne wyceny) na adres: hello@biosennie.com.
  5. Zamówienie jest skuteczne, jeśli Klient prawidłowo wypełni formularz zamówienia i prawidłowo poda dane kontaktowe w tym dokładny adres, na który Towar ma być wysłany oraz numer telefonu i adres e-mail, a także wybierze metodę płatności i – oprócz płatności za pobraniem – opłaci zamówienie.
  6. Kupujący oświadcza, że wszelkie dane podane przez niego w formularzu Zamówienia są prawdziwe, natomiast Sprzedawca nie jest zobowiązany do weryfikowania ich prawdziwości i poprawności.
  7. W wypadku gdy podane dane nie są kompletne, Sprzedający skontaktuje się z Klientem. Jeśli kontakt z Klientem nie będzie możliwy, Sprzedający ma prawo do anulowania Zamówienia.
  8. Klient w procesie składania zamówienia może wyrazić wolę otrzymania paragonu fiskalnego lub faktury VAT, która może zostać załączona do wysyłanej przesyłki lub przesłana drogą elektroniczną, na wskazany adres e-mail w postaci elektronicznego obrazu dokumentów rozliczeniowych, w szczególności takich jak: faktury VAT z załącznikami, faktury VAT  korygujące z załącznikami i formularzy. Niniejsza zgoda uprawnia Sprzedającego również do wystawiania i przesyłania faktur VAT w formie elektronicznej, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2012 r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej.
  9. W trakcie składania Zamówienia, Klient wyraża zgodę na umieszczenie danych osobowych w bazie danych Sklepu Internetowego Sprzedającego w celu ich przetwarzania w związku z realizacją Zamówienia. Sposób przetwarzania danych reguluje Polityka Prywatności.
  10. Klient może skorzystać z opcji zapamiętania jego danych przez system w celu ułatwienia procesu składania kolejnego Zamówienia. W tym celu Klient powinien podać login i hasło, niezbędne do uzyskania dostępu do swojego konta. Login Klienta to podany przez niego adres e-mail. Hasło jest ciągiem znaków ustalanych przez Klienta. Hasło Klienta nie jest znane Sprzedającemu i Klient ma obowiązek zachowania go w tajemnicy i chronienia przed niepowołanym dostępem osób trzecich.
  11. Warunkiem złożenia Zamówienia jest akceptacja Regulaminu, z którym Kupujący powinien uprzednio się zapoznać. W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących Regulaminu, Kupujący może skontaktować się ze Sprzedawcą.
  12. Po złożeniu przez Klienta skutecznego zamówienia, otrzyma on automatyczną odpowiedź ze sklepu potwierdzającą otrzymanie zamówienia. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail z potwierdzeniem przyjęcia Zamówienia do realizacji, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
  13. Sprzedawca realizuje (wysyła) złożone Zamówienia w dni robocze od godziny 10 do godziny 18. Zamówienia złożone w dni robocze po godz. 18 oraz w soboty, niedziele oraz święta, będą rozpatrywane następnego dnia roboczego w godzinach pracy Sprzedawcy.
  14. Produkty w promocji (wyprzedaży) posiadają limitowaną liczbę sztuk i Zamówienia na nie będą realizowane według kolejności ich wpływania aż do wyczerpania się zapasów danego Produktu.
  15. W przypadku wyboru przez klienta sposobu płatności przelewem lub kartą płatniczą, czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy. W przypadku wyboru „za pobraniem” w momencie kliknięcia na przycisk „Potwierdzam zamówienie”.
  16. Przygotowanie Produktów o indywidualnym charakterze np. wezgłowia, wymaga wcześniejszego ustalenia szczegółów wyglądu wezgłowia oraz podlegają osobnej wycenie. Wszelkie ustalenia tego dotyczące odbywają się drogą mailową na adres Sprzedawcy hello@biosennie.com.
  17. Czas realizacji Zamówienia poszczególnych produktów podany jest w Sklepie biosennie.pl wraz z pozostałymi danymi dotyczącymi Produktu.
  18. Sprzedawca ma prawo do odmowy realizacji Zamówienia w sytuacji gdy:

a) dane podane przez Klienta są nieprawdziwe;

b) Zamówienie nie zostało opłacone w terminie do 7 dni od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.

   19. W przypadku braku produktu w magazynie lub braku możliwości realizacji Zamówienia Klienta z innych przyczyn,     Klient jest informowany o tym drogą mailową lub telefonicznie w celu podjęcia decyzji co do dalszej realizacji     Zamówienia.

  20. Realizacja Zamówienia następuje poprzez wysyłkę zakupionych produktów na adres podany przez Kupującego.

  21. Zamówienie uważa się za zrealizowane w chwili nadania przesyłki do Kupującego.

  22. Warunki Umowy Sprzedaży określa niniejszy Regulamin, obowiązujące przepisy prawa oraz indywidualne ustalenia   pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.

 §6

SPOSOBY PŁATNOŚCI

  1. W celu wykonania Umowy Sprzedaży, Klient zobowiązany jest zapłacić wskazaną w Zamówieniu cenę Produktów oraz koszt dostarczenia Produktu.
  2. Płatność za zamówiony towar może nastąpić:
    1. za pobraniem (przy odbiorze towaru),
    2. za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych,
    3. kartą płatniczą przez system
    4. przelewem na konto bankowe sklepu: Katarzyna Kuczyńska (mBank): 37 1140 2004 0000 3002 8076 4936.

    3. W przypadku pkt.2b) i 2c) dostępne formy płatności, którymi można realizować płatność:

  • przelew natychmiastowy (tzw. pay-by-link),
  • karty płatnicze: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro.
  • BLIK,
  • Google Pay, Apple Pay

Podmiotem świadczącym obsługę płatności online drogą elektroniczną jest Autopay.

    4. W przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.

    5. Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.

    6. W przypadku wyboru płatności opisanych w pkt 2b), 2c) oraz 2d) niniejszego paragrafu, Produkt zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu.

 

 §7

KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU

  1. Produkt wysyłany jest pod adres wskazany w Formularzu Zamówienia lub drogą mailową. Sprzedawca poinformuje Klienta niezwłocznie drogą mailową lub telefonicznie o nieprawidłowo wypełnionym Formularzu lub niepełnych danych dostarczonych drogą mailową, które uniemożliwiają dokonanie wysyłki lub mogą ją opóźnić.
  2. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
  3. W przypadku zamówień o wartości powyżej 300 zł dostawa odbywa się nieodpłatnie.
  4. Dostawa Produktu odbywa się na terenie Polski i reszty świata za pośrednictwem firmy kurierskiej m.in. DPD, DHL, InPost.
  5. W przypadku wysyłki Produktu za granicę, Klient jest zobowiązany do zapłaty wszystkich ceł należnych w kraju odbioru przesyłki.
  6. W przypadku zatrzymania przesyłki przez urząd celny i konieczności uiszczenia za nią cła, Klient nie może żądać anulowania Zamówienia.
  7. Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika:
    1. Czas kompletowania Produktów podany jest na Stronie Produktu wraz z innymi informacjami o danym Produkcie (w przypadku wezgłowi czas ten ustalany jest indywidualnie) od momentu:
  1. zaksięgowania środków pieniężnych wpłaconych z tytułu Umowy Sprzedaży na rachunku Sprzedawcy

             2. Dostawa Produktów stanowiących rzeczy ruchome przez przewoźnika następuje w terminie przez niego            deklarowanym tj. od 2 do 14 dni roboczych od momentu nadania przesyłki (dostawa następuje wyłącznie w dni robocze z wyłączeniem sobót, oraz dni ustawowo wolnych od pracy).

      8. W przypadku Zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.

      9. Klient akceptuje i rozumie, iż używanie ostrych narzędzi przy otwieraniu paczki mogą uszkodzić Produkt. Uszkodzenie Produktu przez Klienta, w postaci przecięcia produktu nie będą podstawą do reklamacji oraz będą powodowały utratę gwarancji.



§8

REKLAMACJA PRODUKTU

  1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w §11 Regulaminu, z tytułu rękojmi obejmującej wady fizyczne i prawne lub jest w inny sposób niezgodny z Umową, są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.).
  2. Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
  3. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia każdemu Klientowi Produktów bez wad fizycznych i prawnych. Jeśli sprzedany Produkt ma wady fizyczne, prawne lub jest w inny sposób niezgodny z Umową Klient ma prawo złożyć reklamację.
  4. Reklamację należy zgłosić drogą elektroniczną  w ciągu 24 miesięcy od daty otrzymania towaru na adres e-mail Sprzedawcy: bok@biosennie.com 
  5. Kupujący może skorzystać z formularza reklamacyjnego, jednak nie jest to obowiązkowe.
  6. W przypadku nieskorzystania z formularza, w wiadomości w formie elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości, nr Zamówienia, dane kontaktowe oraz dołączyć dokument zakupu i zdjęcia. W zgłoszeniu reklamacyjnym powinna również znaleźć się informacja, czy Klient żąda zwrotu kosztów zakupionego Produktu czy jego wymiany na nowy. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
  7. Sprzedawca potwierdzi otrzymanie wiadomości w ciągu dwóch dni roboczych od jej otrzymania. W wiadomości tej będą zawarte dalsze instrukcje postępowania.
  8. Dla oceny wad fizycznych Produktu, należy go dostarczyć na adres: ul. Miedza 3C/21, 03-531 Warszawa
  9. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 11 Regulaminu, niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji.
  10. W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji, Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania.
  11. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji czas zwrotu kosztów zakupionego towaru wraz z kosztem wysyłki przez Sprzedawcę na konto Klienta to 30 dni. W przypadku chęci wymiany Produktu na nowy, termin dostawy Produktu bez wad zostanie ustalony indywidualnie.
  12. Koszty przesyłki Produktu ponosi Kupujący, jednak – w wypadku wysyłek do 20 zł - są mu one zwracane przy przelewie po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji. W przypadku reklamowania wezgłowia, koszt przesyłki ustalany jest indywidualnie – prosimy o wcześniejszy kontakt.

 §9

PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Z zastrzeżeniem pkt 14 niniejszego paragrafu, Klient będący jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 11 Regulaminu, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Bieg terminu określonego w pkt 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
  3. W razie odstąpienia od Umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 12 Regulaminu mają obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy, zgodnie z zamieszczoną na stronie internetowej biosennie.com procedurą. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
  4. Aby odstąpić od Umowy, Klient musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia – na przykład pismo wysłane pocztą elektroniczną na adres e-mail: bok@biosennie.com w ciągu 14 dni od otrzymania produktów.
  5. Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 11 Regulaminu może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od Umowy. Skorzystanie z formularza jest jednak tylko zaleceniem dla Klienta, a jego niewykorzystanie w procesie odstąpienie od Umowy nie stanowi o nieważności odstąpienia.
  6. Klient zobowiązany jest do zwrotu Produktu zakupionego przez Formularz Zamówień lub drogą mailową na adres umieszczony na Formularzu Zwrotu, czyli ul. Miedza 3C/21, 03-531 Warszawa.
  7. Produkty muszą być zwrócone w stanie kompletnym i nie nosić oznak użytkowania. 
  8. Klient pokrywa koszt wysyłki zwracanego Produktu.
  9. Sprzedawca zwraca Klientowi cenę za odesłany przez Klienta Produkt powiększoną o kwotę wysyłki w ciągu 30 dni, licząc od dnia doręczenia Sprzedającemu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży Produktów.
  10. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania z powrotem zwracanych Produktów. Zwrot dokonywany na wskazany przez Klienta rachunek bankowy. 
  11. Otrzymawszy rzecz, Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 11 Regulaminu, może podjąć niezbędne czynności w celu jej zbadania i sprawdzenia. W tym zakresie mieści się zarówno sprawdzenie jakości produktu poprzez jego dotyk, jak i zweryfikowanie stanu Produktu poprzez stwierdzenie braku mechanicznego uszkodzenia lub usterki. Jednak powinien obchodzić się z rzeczą, zachowując należytą staranność. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu konsument co do zasady, powinien obchodzić się z produktem i sprawdzać go tylko w taki sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
  12. Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 11 Regulaminu, ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu. Może się to wiązać się z koniecznością zapłaty na rzecz Sprzedawcy stosownego odszkodowania, jednakże nie pozbawia Klienta prawa do odstąpienia od Umowy.
  13. Towar zakupiony i zwrócony przez Klienta nie może być uszkodzony mechanicznie, zabrudzony oraz nosić oznak użytkowania. Jeśli wyżej wymienione sytuacje nastąpią, Sprzedawca ma prawo odmowy Klientowi zwrotu kwoty za zakupiony towar.
  14. Prawo odstąpienia od Umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub podmiotowi, o którym mowa w § 11 Regulaminu w wypadku Umowy Sprzedaży:
    1. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (wezgłowie) - Zgodnie z ustawą produkty wykonane na Zamówienie, w tym również z haftem nie podlegają wymianie i / lub zwrotowi
    2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
    3. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
    4. w której przedmiotem świadczenia jest usługa, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Kupującego, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
  15. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi, w przypadku niewykonania przez drugą stronę Umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.

 

 §10

POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW (B2B)

  1. W niniejszym paragrafie zawarto postanowienia dotyczące wyłącznie przedsiębiorców nieobjętych ochroną wynikającą z Ustawy o prawach konsumenta, o której mowa w § 11 Regulaminu.
  2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem w terminie 14 dni roboczych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
  3. Sprzedawca ma prawo ograniczyć w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami udostępnione przez niego sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty części bądź całości ceny sprzedaży bez względu na wybrany przez Klienta sposób płatności oraz fakt zawarcia Umowy Sprzedaży.
  4. Korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzą na Klienta niebędącego Konsumentem z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od momentu przyjęcia Produktu do przewozu aż do wydania go Klientowi, jak również za opóźnienie w przewozie przesyłki.
  5. W przypadku wysłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient niebędący Konsumentem jest zobowiązany zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.

 

§11

POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW NA PRAWACH KONSUMENTÓW

 

  1. Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą (niniejszy paragraf nie dotyczy spółek handlowych) jest objęty ochroną przewidzianą Ustawą o prawach konsumenta, pod warunkiem, że Umowa Sprzedaży, którą zawiera ze Sprzedawcą, nie ma charakteru zawodowego.
  2. Osoba prowadząca działalność gospodarczą, o której mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu jest objęta ochroną wyłącznie w zakresie:
  1. niedozwolonych postanowień umownych — tzw. klauzul abuzywnych,
  2. odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne Produktu, zgodnie z § 8 Regulaminu,
  3. prawa odstąpienie od umowy zawartej na odległość, zgodnie z § 9 Regulaminu.

3. Przedsiębiorca, o którym mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu traci uprawnienia z tytułu ochrony konsumenckiej w przypadku, gdy Umowa Sprzedaży, którą zawarł ze Sprzedawcą posiada charakter zawodowy, który jest weryfikowany na podstawie wpisu tego przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności wskazanych tam kodów Polskiej Klasyfikacji Działalności.

4. Przedsiębiorcy, o których mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu nie są objęci ochroną instytucjonalną zapewnioną dla Konsumentów przez powiatowych rzeczników praw konsumenta jak również Prezesa UOKiK.

 

§12

POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta lub podmiot, o którym mowa w § 12 Regulaminu,  z  pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:

http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php

http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz

http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.

2. Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 12 Regulaminu, posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

  1. Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 12 Regulaminu, uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
  2. Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 12 Regulaminu, uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
  3. Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 12 Regulaminu, może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

3. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 §13

DANE OSOBOWE W SKLEPIE INTERNETOWYM

  1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu biosennie.pl jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe Klientów zbierane przez Administratora za pośrednictwem Sklepu zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę - także w celu marketingowym.
  3. Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu mogą być:
    1. W przypadku Klienta, który korzysta na Stronie ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora,
    2. kancelariom prawnym, jeśli okaże się to konieczne;
    3. podmiotowi świadczącemu usługi w zakresie utrzymania i serwisowania oprogramowania wykorzystywanego w procesie sprzedaży.
  4. Dane osobowe Klientów są przechowywane przez okres obowiązywania zawartej z Klientem Umowy Sprzedaży a po jej wykonaniu do upływu okresu przedawnienia mogących się ewentualnie ujawnić roszczeń, jak również do czasu upływu okresów przedawnienia wynikających z przepisów prawa podatkowego w zależności co nastąpi później lub do momentu złożenia przez Klienta sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych w oparciu o prawnie uzasadniony interes Administratora.
  5. Klient ma prawo:
    1. dostępu i sprostowania danych osobowych;
    2. usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
    3. przenoszenia danych osobowych w przypadku przetwarzania na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;
    4.  wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, w przypadku przetwarzania na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;
    5. wniesienia skargi do organu nadzoru, jakim jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże Umowy.

 

§14

WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA

  1. Wszystkie treści zamieszczone w Sklepie Internetowym pod adresem biosennie.pl korzystają z ochrony prawnoautorskiej i (z zastrzeżeniem § 15 pkt 3 oraz elementów zamieszczanych przez Klientów, wykorzystywanych na zasadzie licencji, przeniesienia majątkowych praw autorskich lub dozwolonego użytku) są własnością Katarzyna Kuczyńska Projektowanie Wnętrz, Osiedle Parkowe 8, 05-462 Wiązowna, NIP: 5322073266 oraz Architektura Wnętrz Paulina Ambroziak, Miedza 3 C/m. 21, 03-531 WARSZAWA, NIP: 1132612692, Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Sprzedawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości Sklepupl, bez zgody Sprzedawcy.
  2. Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody Sprzedawcy, któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość strony biosennie.pl stanowi naruszenie prawa autorskiego przysługującego Sprzedawcy i skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.
  3. Wszystkie nazwy handlowe, nazwy Produktów, nazwy firm i ich logo użyte na stronie pod adresem biosennie.pl należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na Stronie internetowej biosennie.pl użyte są w celach informacyjnych.

 

§15

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep pl zawierane są w języku polskim.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen produktów w Sklepie com bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego, w tym w szczególności warunków Umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu. Do Umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia Umowy.
  4. Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sprzedawcą a Klientem będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez sąd powszechny zgodnie z pkt 5 niniejszego paragrafu.
  5. Sądowe rozstrzyganie sporów:
    1. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w §12 Regulaminu, zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. (Dz. U. Nr 43, poz. 296 ze zm.).
    2. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) niebędącym jednocześnie Konsumentem, o którym mowa w §11 Regulaminu, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
  6. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
  7. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia publikacji w Sklepie Internetowym biosennie.pl.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl